Aktualności

Brazylia: ideologia gender w programie nauczania

Brazylia: ideologia gender w programie nauczania
MChe Lee on Unsplash
1 lipca 2021 r.

Brazylia: ideologia gender w programie nauczania

Rada miejska São Paulo (Brazylia) zatwierdziła 23 czerwca projekt ustawy o ekonomii, która wprowadza ideologię gender do programu nauczania w miejskich szkołach.

Projekt ustawy ma na celu ustanowienie Polityki i Systemu Miejskiego Solidarnej Gospodarki. W większości jest on rzeczywiście poświęcony ekonomii, jednak tuż przed głosowaniem politycy wprowadzili zmiany do pierwotnego tekstu.

W jednym z artykułów wpisując „gwarancję praw i promocję praw człowieka w związkach, w szczególności z równymi prawami płci, pokolenia, rasy, pochodzenia etnicznego, orientacji seksualnej i tożsamości płciowej”.

Dodatkowo w innym miejscu dokumentu określono, że „placówki dydaktyczne Miejskiej Sieci Edukacyjnej będą w sposób interdyscyplinarny uczestniczyły w treściach i zasadach Ekonomii Solidarności”.

Radny Rinaldi Digilio, który zwrócił uwagę na zmiany w tekście projektu, podkreślił, że wielu radnych „nie zdawało sobie sprawy” ze zmiany, która umożliwiłaby nauczanie ideologii gender w szkołach.

Ten projekt otwiera drogę do tego, by ideologia gender weszła wreszcie do miejskich szkół, po długiej batalii toczonej, by do tego nie dopuścić – dodał.

W 2015 roku, podczas głosowania nad państwowymi i gminnymi planami edukacyjnymi, miała miejsce kampania mająca na celu niedopuszczenie do uwzględnienia ideologii gender. W São Paulo, w dniu głosowania w ratuszu, kilku obywateli demonstrowało przed siedzibą władz ustawodawczych. Wreszcie, Miejski Plan Edukacji (PME) został zatwierdzony bez wspominania o ideologii gender.

Digilio zapewnił, że jest przekonany, iż burmistrz „zawetuje ten nonsens”, ponieważ „był liderem w zachowaniu niewinności naszych dzieci w debatach nad Miejskim Planem Edukacji, usuwając ideologię gender w tamtym czasie”.

Źródło: https://marsz.info