Aktualności

Francja: zakaz emitowania reklamy ze słowem „chrześcijanie”

Francja: zakaz emitowania reklamy ze słowem „chrześcijanie”
Murai .hr on Unsplash
10 grudnia 2020 r.

Francja: zakaz emitowania reklamy ze słowem „chrześcijanie”

We francuskiej stacji radiowej France Inter nie zostanie wyemitowana reklama, w której pada słowo „chrześcijanie”. Zdaniem dyrekcji decyzja związana jest z obowiązkiem przestrzegania neutralności religijnej.

Reklamę chciało wykupić stowarzyszenie „Oeuvre d’Orient”, które od ponad 150 lat wspomaga chrześcijan na Bliskim Wschodzie.

Stowarzyszenie nie kryło swojego oburzenia decyzją dyrekcji stacji. Zaproponowano im, by w reklamie zamiast słów „chrześcijanie na Bliskim Wschodzie” pojawił się zwrot „dzieło na rzecz Bliskiego Wschodu”.

„Nie rozumiemy, dlaczego mówienie o chrześcijanach mogłoby godzić w czyjeś wartości religijne, filozoficzne czy moralne” – przekazali przedstawiciele stowarzyszenia. Jednocześnie „Oeuvre d’Orient” domaga się zmiany decyzji stacji.

Źródło: www.rp.pl