Ks. prof. Paweł Bortkiewicz o proeutanazyjnych spotach w Holandii

W sprawie spotów reklamowych zachęcających do dokonania eutanazji wypowiedział się ks. prof. Paweł Bortkiewicz: „Ta sytuacja holenderska jak w soczewce skupia cały szereg współczesnych problemów bioetycznych, ukazuje cały dramat śmierci, której jedną z osi jest przedłożenie ponad wartość życia tak zwanej jakości życia. Okazuje się, że według zupełnie arbitralnie ustalanych parametrów można zadecydować, zawyrokować o tym, że życie ludzkie w pewnym okresie czy przy braku pewnych standardów nie wykazuje jakości życia”.
W Holandii na szeroką skalę pojawiła się kampania reklamowa promująca tzw. eutanazję. Spoty są emitowane w godzinach największej oglądalności, trafiły też do mediów prywatnych i na portale społecznościowe. Kampanii służy hasło: „Nowa normalność to możliwość powrotu do powszechnej dyskusji o końcu”.
