„Red Week”

„Red Week”
W Polsce już oficjalnie zainaugurowano kampanię pod hasłem „Red Week” Papieskiego Stowarzyszenia Pomoc Kościołowi w Potrzebie. Kampania „Red Week” ma charakter globalny.
Cierpienie naszych Sióstr i Braci prześladowanych za wiarę zbyt często jest ignorowane. Porzuceniu milczenia służy kampania Papieskiego Stowarzyszenia Pomoc Kościołowi w Potrzebie, pod hasłem „Red Week”. Czerwony Tydzień – czerwony od koloru krwi tych, którzy giną za wiarę. Prawo do wolności religijnej jest łamane w co trzecim kraju.
– W 61 krajach jest łamane prawo, czyli są prześladowania i dyskryminacja, natomiast krwawe prześladowania mamy w 28 krajach, z tego 13 krajów to już Afryka – zaznaczył ks. dr Andrzej Paś z Papieskiego Stowarzyszenia Pomoc Kościołowi w Potrzebie.
W akcji „Red Week” podświetlane są m.in. gmachy instytucji państwowych, miejsca ważne historycznie, a także świątynie na całym świecie.
– Podświetlona jest Jasna Góra oraz Dworzec Główny PKP we Wrocławiu – mówił ks. dr Andrzej Paś.
Dworzec we Wrocławiu został podświetlony w środę. Sanktuarium Matki Bożej Częstochowskiej solidarność z prześladowanymi potwierdzi w najbliższą sobotę – zaznaczył rzecznik prasowy Jasnej Góry, o. Michał Bortnik.
– Jej podświetlenie daje wyraz naszej łączności, ale przypomina również o modlitwie, która płynie codziennie z Jasnej Góry. Od wielu już lat o godz. 15.30, modląc się w intencji naszej Ojczyzny, pamiętamy również o prześladowanym Kościele, o prześladowanych chrześcijanach – powiedział o. Michał Bortnik OSPPE.
Kampania „Red Week” ma charakter globalny. Na przestrzeni lat podświetlone zostały: siedziba brytyjskiego parlamentu, Koloseum w Rzymie i figura Chrystusa w Rio.
